Kolins Beikers Bilingvisma un |
|
Grāmatas A daļā aplūkoti četri bilingvisma pamatjautājumi. Katra jautājuma izklāstu papildina vārdnīca. Šajā daļā tiek arī sniegta nepieciešamā informācija, lai izprastu B daļā aplūkotās bilingvālās izglītības un bilingvālo mācību problēmas. Šie četri pamatjautājumi ir bilingvisma terminoloģija, bilingvisma sociālais raksturs, individuālā bilingvisma attīstība, kā arī domāšana un bilingvisms.
Grāmatas B daļā aplūkoti bilingvalās izglītības politiskie un pedagogiskie aspekti. Aplūkojamie pamatjautājumi ir šādi:
Bilingvisma attīstības iespejas
- Agrīnais bilingvisms
- Valodas zudums bilingvāliem bērniem
- Secīgais bilingvisms
- Optimālais valodas apguves vecums
- Bilingvu pāreja no vienas valodas uz otru
- Bilingvisms un otrās valodas apguve
- Bilingvisms, nedzirdīgie un vājredzīgie skolēni
Bilingvisma pētījumi
- Agrīnā bilingvisma pētījumi
- Bilingvisms un intelekts
- Bilingvisma negatīvā vērtējuma periods
- Bilingvisma neitrālā vērtējuma periods
- Bilingvisma pozitīvā vērtējuma periods
- Bilingvisma jaunākie petījumi
Bilingvālas izglītības politiskie aspekti
- Valodu dārzs: valodas politika
- Bilingvisms kā priekšrocība un nepieciešmība multikulturālajā sabiedrībā
Bilingvalās izglītības politikas modeļi
- Desmit bilingvālās izglītības politikas modeļi
- Submersijas izglītības modelis
- Submersijas ar kompensācijas stundām izglītības modelis
- Segregācijas izglītības modelis
- Pārejas bilingvālās izglītības modelis
Bilingvala izglītība majoritātes valodā
- Separātisma izglītības modelis
- Imersijas bilingvālās izglītības modelis
- Bilingvalā izglītība minoritates valodas saglabāšanai
- Divvalodu izglītība (bilingvālā)
Bilingvālas izglītības pedagogiskie aspekti
- Bērns kā tulks ģimenē, pirmsskolā un skolā
- Otrā valodā kā mācību valoda
- Valodu lietojums bilingvālajās mācībās
Problēmas bilingvālajās mācībās
Bilingvalās izglītības efektivitāte