![]() |
Kolins Beikers Bilingvisma un |
Grāmatas A daļā aplūkoti četri bilingvisma pamatjautājumi. Katra jautājuma izklāstu papildina vārdnīca. Šajā daļā tiek arī sniegta nepieciešamā informācija, lai izprastu B daļā aplūkotās bilingvālās izglītības un bilingvālo mācību problēmas. Šie četri pamatjautājumi ir bilingvisma terminoloģija, bilingvisma sociālais raksturs, individuālā bilingvisma attīstība, kā arī domāšana un bilingvisms.
Grāmatas B daļā aplūkoti bilingvalās izglītības politiskie un pedagogiskie aspekti. Aplūkojamie pamatjautājumi ir šādi:
Bilingvisma attīstības iespejas
- Agrīnais bilingvisms

- Valodas zudums bilingvāliem bērniem

- Secīgais bilingvisms

- Optimālais valodas apguves vecums

- Bilingvu pāreja no vienas valodas uz otru

- Bilingvisms un otrās valodas apguve

- Bilingvisms, nedzirdīgie un vājredzīgie skolēni

Bilingvisma pētījumi
- Agrīnā bilingvisma pētījumi

- Bilingvisms un intelekts

- Bilingvisma negatīvā vērtējuma periods

- Bilingvisma neitrālā vērtējuma periods

- Bilingvisma pozitīvā vērtējuma periods

- Bilingvisma jaunākie petījumi

Bilingvālas izglītības politiskie aspekti
- Valodu dārzs: valodas politika

- Bilingvisms kā priekšrocība un nepieciešmība multikulturālajā sabiedrībā

Bilingvalās izglītības politikas modeļi
- Desmit bilingvālās izglītības politikas modeļi

- Submersijas izglītības modelis

- Submersijas ar kompensācijas stundām izglītības modelis

- Segregācijas izglītības modelis

- Pārejas bilingvālās izglītības modelis

Bilingvala izglītība majoritātes valodā![]()
- Separātisma izglītības modelis

- Imersijas bilingvālās izglītības modelis

- Bilingvalā izglītība minoritates valodas saglabāšanai

- Divvalodu izglītība (bilingvālā)

Bilingvālas izglītības pedagogiskie aspekti
- Bērns kā tulks ģimenē, pirmsskolā un skolā

- Otrā valodā kā mācību valoda

- Valodu lietojums bilingvālajās mācībās

Problēmas bilingvālajās mācībās
Bilingvalās izglītības efektivitāte
