Paveries un paskaties... Bilingvālā izglītība pirmsskolā |
|
Pirmsskolas izglītības sadaļā izmantoti SFL projekta „Atvērtā skola” pirmsskolas pedagogu grupas izstrādātie materiāli. No 1999. gada līdz 2003. gadam projektā darbojās pirmsskolas pedagogu grupa no 14 Latvijas pirmsskolas izglītības iestādēm praktiski modelējot pārmaiņu stratēģijas, kuras balstītas gan uz savu pieredzi, gan projekta gaitā gūtajām teorētiskajām un praktiskajām zināšanām starpkultūru un bilingvālās izglītības jomā, strādājot etniski un lingvistiski heterogēnās bērnu grupās. Projekta gaitā dalībniekiem bija iespēja pilnveidot savas zināšanas, sadarbojoties ar Latvijas augstskolu docētājiem, Latvijas IZM speciālistiem, kā arī pasaulē pazīstamiem lektoriem un projekta konsultantiem:
- Lin Goodwin no Kolumbijas Universitātes /ASV/,
- Beatrice Fennimore no Indiānas Universitātes /ASV/,
- Pieter Batelaan no Starpkultūru izglītības asociācijas /Nīderlande/,
- Arne Kulbjer, Ingrid Nyman, Sally Ann French /Zviedrija/,
- Jekaterina Protassova, Anita Novitskij no Helsinku Universitātes /Somija/,
- Alan Crawford no Kalifornijas Valsts universitātes Losandželosā /ASV/,
- Faye Brownlie izglītības konsultante /Kanāda/.
Piedāvājam materiālus valodas, matemātikas, tēlotājmākslas, rokdarbu, spēļu un radošo uzdevumu integrēšanai vienā tēmā, strādājot multikultūru vidē.
Iepazīstoties ar tēmām tautības, pupa, māja, avīze no projekta krājuma „Paveries un paskaties III” /2003./, jūs gūsiet atbildes uz jautājumiem:
- Kas ir starpkultūru izglītība?
- Kā iepazīstināt bērnus ar dažādam tautībām?
Kā respektēt starpkultūru izglību pirmsskolā? - Kā saistot dažādus darbošanās veidus apgūt otro valodu pirmsskolā?
- Kādas ir valodas attīstīšanas un lasītmācīšanas stratēģijas?
- Kādas ir agrīnās lasītmācīšanas stratēģijas?
- Idejas aktivitātēm interešu centros matemātikā.
- Aktivitātes valodas pilnveidei.
- Aktivitātes radošai darbībai pirmsskolā.